12.1.2011

T niin kuin Täydellinen äiti

Minulle selvisi tänään Täydellisen Äidin määritelmä. 
Tai oikeammin Kympin Vanhempi. Lienee sama asia. 

Lapsen Maailma -lehdessä (1/2011) on artikkeli Vanhemmuuden aakkoset. Kohdassa T = Tavoitteet lukee näin:

"Jokainen vanhempi haluaisi olla esimerkillinen äiti tai isä. Kohtuus on kuitenkin hyvä pitää mielessä: jos yrittää aina olla kympin vanhempi (= päivän ohjelmassa pullanleivontaa, vaatekomeron siivousta, kestovaippakerhoa ja makkaranpaistoretkeilyä) voi olla, että lopputulos ei ole edes seitsemää."

Suluista löytyy siis määritelmä Kympin vanhemmalle. 
Mietitääs nyt hetki.

Minä olen leiponut pullaa. (Viime laskiaisena ensimmäistä kertaa ja toistaiseksi viimeistä...mutta suunnitelmissa on leipoa TAAS tulevana laskiaisena uudestaan, koska havaitsin viime kerralla, että minähän osaan leipoa pullaa).

Minä olen siivonnut vaatekomerot. (Viime keväänä juuri siivosin, kun muutimme tänne uuteen kotiin. Siivosin silloin vaatekomerot sekä vanhasta että uudesta kodista. SUPERMAMA!)

Minä olen käynyt kestovaippahulinoilla. (Ainakin kaksi kertaa. Vuonna 2006 ja 2009. Ja meillä on kestovaipat käytössä päivittäin. Todistusaineistoa seuraavassa kuvassa.)


Lapsemme on paistanut makkaraa. (Juuri syksyllä yhtenä päivänä, kun mieheni haki poikamme päiväkodista, niin siellä oli makkaranpaistoa ohjelmassa pihalla. Ja tyttäremme on vielä niin pieni, että hän ei paljon makkaroista perusta.)

Kaikki kympin vanhemmalta vaadittavat tehtävät suoritettu. 
10 pistettä ja papukaijamerkki minulle siis.

...eiväthän ne voineet tuolla tarkoittaa, että joka hemmetin päivän ohjelmassa...
EIVÄTHÄN?

Terkkuja kaikille teille muille Täydellisille äideille,
T. Kympin äiti ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...