31.3.2011

Astioita ja niiden palasia...

Joku saattaa muistaa,
että olen valitellut astioistani.
Siis kun en tykkää niistä.
No, näinhän niistä pääsee tietty eroon...
Tyttäreni 1,5 v oli vissiin kuullut, etten tykkää näistä ja
päätti tehdä asialle jotakin auttaessaan tiskikoneen tyhjentämisessä.

Nyt mä päätin, että mä myyn nämä.
Ei tästä näinkään mitään tule.
Tai siis tulee vähän kalliiks,
jos näisä näin hankkiutuu eroon ;)
Enää pitäis tietää, mitä haluaa tilalle...

Koko on ollut hirmu vahvoilla..
Kuva Arabia.fi
...kunnes mulle selvis,
ettei siitä enää ole sitä
vaaleanpunaista väriä.
En koko astiastoa sentään
olis vaaleanpunaisena ostanut, 
mutta se olis ollut kiva aksenttina.

Teema olis aina aika varma,
mutta onko vähän tylsä?
Valmistetaanko sitä enää,
kun Arabian sivuilla ei ollut
mitään mainintaa?

Mutta siis olisko tää
aika NEROkas?
Kuva Arabia.fi
Runon Talvitähti houkuttelee myöskin.
Ehkä tosin hieman liian kuvioitu mun makuun.
Toisaalta väritys on niin rauhallinen, että tykkään <3
Kuva Arabia.fi

Tää olis kyllä megarajuveto,
muttei ole kotimainen...ei pysty.
Kuva Villeroy&Boch - Samarah Turquoise

Tämä A la Sara by Luhta Home, Lotus
on mua houkutellut jo pidemmän aikaa.
Kuva Kodin1.
Mun täytyy nyt kyllä todeta,
että Lotus vie näillä näkymin voiton mun silmissä. 
Sen pisteet nousi taivaisiin, kun huomasin,
että sitä on tuollaisella vaaleanpuna/musta-yhdistelmällä <3
Sinänsä ihan hirveen ihanaa,
että se on näistä vaihtoehdoista aivan ylivoimaisesti halvin :D
Kerrankin mulle käy näin!

Kuka tahtois ostaa rumaa Arabian Illusiaa, että mä saan Lotukset tilalle?
Ei saa sanoa, että rumaa, koska se on makuasia...
Olen mäkin niistä joskus tykännyt, kun kerran olen ne ostanut.

Minkä näistä vaihtoehdoista sinä valitsisit?

10 kommenttia:

  1. Fiksu tyttö sulla :)
    Meillä on Teema astiasto, mutta Kokoa ottaisin nyt, jos olisi ajankohtaista.
    Lotus on myös kiva, itse vain vierastan kaikkia kuviointeja astioissa.
    Okei, pakollinen muumimuki kiintiö meiltä toki löytyy.

    VastaaPoista
  2. Mulla on Kokoa ja rrrrrakastan sitä! Meiltä löytyy väreistä aquaa, ruskeaa ja valkoista. Siihen on helppo yhdistää osia mm. Teemasta ja Taikasta. Taikan valkopohjaisesta löytyy just samat oikeat värit ja tuo eloa pöytään! :)

    -A-

    VastaaPoista
  3. Olenkohan aiemmin kommentoinut mitään? Olen jo pitkään kyllä seurannut blogiasi, ja nyt oli pakko kommentoida, kun tuli oikein asiaa :)

    Meillä on ollut nuo Lotukset nyt varmaan...kolme vuotta? Voisiko olla? No joka tapauksessa, ja tykkään niistä tosi paljon. Meillä on sekä vihreitä että mustia. Ainoa miinus niissä on se, että olen vähän pettynyt laatuun. Pesukonekäytössä reunoista lohkeilee hirveän helposti pieniä palasia. En tiedä, saattaahan laatu olla parantunut näiden vuosien aikana, mutta siihen kannattaa ainakin kiinnittää huomiota ostaessa, että vaikuttaako reuna tarpeeksi napakalta.

    VastaaPoista
  4. Ai niin...piti vielä sanomani, et Teema ja Taika on Iittalan mallistoa, joten siks ei Teemasta Arabialla varmaankaan ole mainintaa! ;)

    -A-

    VastaaPoista
  5. Hei, tuohan onkin hyvä idea, antaa lapsen särkeä astioita, niin saa hyvillä mielin ostaa uusia tilalle!:D Pitääkin pitää mielessä tämä vinkki,hih;) Meillä on valkoista teemaa, johon on sitten helppo yhdsitellä eri värisiä laseja, servettejä jne. Jotain värikästä Kokoa haluaisin myös noiden seuraksi.

    VastaaPoista
  6. Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä!

    -MAM-: Niinpä ;)

    Anu: Onko Kokon ruokalautanen käytössä ok? Kun mä oon joskus kuullut, että siinä olis se tasainen keskiosa aika pieni ja reunat lähtis nousemaan jo melko keskeltä, eli jos on esim. pihvi lautasen reunapuolella, niin sitä leikatessa lautanen keikkaa... Ootko tällaista huomannut?
    Ja kiitos: Nää Iittalat ja Arabiat ja Hackmanit menee mulla nykyään sekaisin :) Tuo houkuttais muakin, että olis yksväriset perusosat ja sitten siihen vois yhdistellä muita. Kun noihin Illusioihin ei sitten hyvällä tahdollakaan yhdistetä muuta kuin valkoista ja senkin pitää olla tuota norsunluunvalkoista... Taika myös houkuttelee...just se mustavalkoinen, pieninä aksentteina ;)

    Johanna: Kiva, kun kommentoit (en muista, että olisit aiemmin kommentoinut). Kiitos tosi paljon tiedosta! Mä nimittäin olen näin vanhemmiten alkanut suorastaan vihaamaan huonoa laatua niin vaatteissa, lakanoissa, pyyhkeissä kuin astioissakin. Sait mut tosissaan harkitsemaan tätä asiaa uudemman kerran... Ehkä voisin muutaman Lotuksen ostaa piristykseksi, ja sitä vois sitten yhdistää johonkin Arabiaan, jonka laatu on aika vankkumatonta. Ehkä sille hintaerolle tosiaan on ihan pätevä syy :)

    Syysunelma: Joo, ideana hyvä, mutta tulee vähän kalliiks...kun mä luulen, että noista Arabian astioista vois saada vähän rahaakin, jos ne myis ;)

    VastaaPoista
  7. Kokon ruokalautanen on tosiaan vähän "kulhomainen" ja siitä syödään vaan juhlavasti ja vähästi! Tosi isolta lautaselta! :) No, on sen tasaisen osan halkaisija kuitenkin reilut 15 cm, joten kyllä siitä ihan syödä pystyy...tosin meilläkin ne on ruokailutilan kaapissa parempia tilaisuuksia varten ja arkikäytössä on Teemaa.
    Mun Taika on sitä kirjavaa...siitä löytyy just oikea aquan ja ruskean sävyt! :D

    VastaaPoista
  8. Meillä on TEemaa ja se ei OLE TYLSÄÄ! SIinä on just nimenomaan sitä ajattomuutta, jota harvassa astiastossa on. Muuthan monet on tylsiä just siksi, että niihin kyllästyy!

    Kai säästit lautasen palaset? Niistä pitää tehdä jotain mosaiikkia!

    VastaaPoista
  9. Lotus on TOSI huono laatuista. Ei missään nimessä kannata ostaa sitä. Lautaset ei mm. pysy paikallaan syödessä vaan ne keinuu. Siihen ei ihmisten kannata rahojaan tuhlata. Sama ku heittäis kaivoon.

    VastaaPoista
  10. Leena: Mä en säästänyt...mietin sitä kyllä, mutta totesin, ettei tulis kuitenkaan tehtyä.

    Anonyymi: Kiitos tiedosta, kiva kuulla kokemuksia. Kaupassa katsoessa on niin mahdoton sanoa, miten astiat käytössä toimii. Taidanpa unohtaa Lotuksen ihan suosiolla ja pysytellä noissa laadukkaammissa astioissa.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...