27.4.2011

Läpi harmaan kiven ja päin mäntyä!

Mökkiprojekti etenee.
Eilen eteni fyysisesti tähän asti eniten.
Lupaviidakossa vuosien hääräily
ei tässä kohtaa tunnu enää yhtään raskaalta ;)

Mittamiehet kävivät määrittelemässä tarkan mökin paikan.
Maasto on melko kallioista, mikä on hyvä asia,
koska pilarit on suht helppo tehdä kallion päälle.
Maasto on myös melko kivikkoista, mikä ei tässä kohtaa ole hyvä asia,
koska pilareita ei voi tukea kiviin, vaan ne pitää siirtää alta pois.

Mm. tässä kuvassa vasemmalla ylhäällä näkyvä aurinkoinen kivi piti siirtää pois pilarin tieltä.
Eihän se tässä pahalta näytä, mutta kun ottaa vähän mittakaavaa noista kuvan yläreunassa näkyvistä oikeasti isoista mustista miehen saappaista, niin saa jonkun käsityksen kiven koosta. 
Onneksi rautakanki ja SISU on keksitty!
 Noiden välttämättömien järkäleiden siirtämisen lisäksi mä otin tehtäväksi pelastaa suurimman osan mökin alle jäävistä kivistä (yläkuvassa näkyy osa juuri niistä kivistä). Mulla on visio ihanasta luonnonkivimuurista mökin "kivijalaksi", ettei alhaalta rannasta katsoessa näy niin rumasti mökin alle. Saas nähdä, onko se juhannukseen mennessä valmis. Ja minkä vuoden juhannuksesta tässä kohtaa puhutaan... ;)

No, muutama mänty oli sitten päättänyt kasvaa
liian lähelle meidän mökin rakennuspaikkaa.
Kuten tämä tässä kuvassa keskellä:
Takana näkyy työkalujen suojaksi viritetty pressukatos.
 Mänty on mun mielestä tosi kaunis, enkä olis halunnut sitä kiusata,
mutta auttamattomasti väärässä paikassa meidän suunnitelmiin nähden.
Sille männylle kävi eilen näin:
Se sai kaverikseen tuohon köllöttelemään toisen samanmoisen,
joka oli vastakkaisella puolella rakennuspaikkaa.
Kivenpyörittämiseltä jäi vielä hieman voimia
ja sain kuin sainkin raahattua molemmat männyt pois
ja siistittyä rakennuspaikan:
Okei, ihan kaikkia kiviä mä en vielä saanut vieritettyä tuosta pois,
mutta mieheni alkoi pitämään mua jo hieman hulluna...
Ei tältä saarelta kuulemma lopu kivet kesken siihen mun muuriin,
vaikka mökin alle muutama jäiskin. 
 Ja jäihän sinne paikoilleenkin vielä kiviä ja mäntyjä,
kaikkia mä en sentään kiusannut :)

 Kaikenlaista rakennustarviketta tuotiin saareen myöskin eilen.
 Kuljetusveneen kannella oli hyvä pitää kantamisen lomassa
vähän evästaukoa ja tavata, että mitä pelastusrenkaissa lukee.
 Mä en koskaan ole oikein perustanut kaislikosta,
mutta eilen kaiken sen hääräämisen lomassa mä yhtäkkiä näin kaislikon kauniina.
Se oikein hohti kultaisena.
En millään saanut hohdetta kuvaan niin kauniisti, mitä oli luonnossa.
Meri tyyntyi iltaa kohden.
 
 Ja muutama joutsenkin moikkasi meitä kotimatkalla.
Oli kyllä tehokas päivä. Eikä *****tanut yhtään koko päivän aikana!
Ihanaa vastapainoa mun normaalille työlle :)
Ei silti, että mun työnikään niin kovin *****tuttais ;D

4 kommenttia:

  1. Aivan mielettömän hieno rakennuspaikka! Ei tarvitse erikseen lähteä kuntosalille, kun tuolla saa varmasti rehtiä ihan tarpeeksi.

    VastaaPoista
  2. Ihania kuvia, kyllä on mukavaa varmasti tehdä omaa mökkiä. On niin kaunis paikkakin!

    VastaaPoista
  3. Kiitos Senni ja Riitta :) Ei tarvi salille mennä juu. Tänään en vielä ole kovin kipeä...tuleekohan se lihas(mikä se on?)kipu vasta huomenna? Sitä odotellessa...

    VastaaPoista
  4. moi!!!
    kiva et jätit kommentin, jännä sattuma ku ajattelin sua just tänään ja mietin et mitähän se touhaa :D
    kiva et ajateltiin toisiamme :))

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...