1.9.2011

Lakana-addikti

Olen lakana-addikti.
Rakastan laadukkaita lakanoita
(vaikkakin ehdin oleilemaan niiden välissä aivan liian lyhyitä aikoja
ja nekin usein kovin katkonaisia hetkiä...).
Minut saa todella kiukkuiseksi huonolaatuiset lakanat,
joissa saumat kiertää
(MITEN NE MUKA SAA VIIKATTUA KAAPPIIN???) 

Nyt SE taas iski. LakanaHIMO.


Nämä Marimekon Kivet ovat ihan mun suosikit.
Kolmen ämmmän mmm-puuvillaa. Paranee vaan käytössä.
En kylläkään suosittele kuivausrummuttomaan talouteen,
koska musta on TODELLA mustaa ja siinä näkyy pöly hirvittävän hyvin,
jollei saa rummutettua kunnolla pölyttömäksi.


En harrasta päiväpeittoja.
Lakanoiden pitää olla kauniit. Ja kauniita lakanoita on turha peittää.
Yöpöydillä on HÄÄTÖtuomio. Ollut jo monta vuotta. Haluan tilalle Muuramen valkoiset kahdella laatikolla. En ole saanut aikaiseksi. Ehkä joskus. Ehkä ensi kuussa, kun tulee uusi sänky. Sitten nämä yöpöydät ovat todennäköisesti niin kamalan näköiset sen vieressä, että niistä on pakko luopua :D


 Nämä Marimekon Lumimarjat olivat mun suosikit, kun viime kesänä ne ostin.
Niissä lukee, että ei saa rummuttaa. Mä en uskonut ja rummutin. Vuodessa sain ne TÄYSIN pilalle. Koskaan en ole nähnyt NIIN pahasti nukkaantuneita ja kuluneita lakanoita, kuin nämä nyt. Ei siis oikeesti kannata niitä rummuttaa. Harmi, tykkäsin näistä kovasti. Joskin uutenakaan Lumimarjan puuvillasatiini ei mun mielestä ollut niin miellyttävää, kuin tuo mmm-puuvilla monta vuotta vanhana on edelleen.



Nyt haaveilen uusista lakanoista.
Värimaailma saisi pysyä mustavalkoisessa.
Vaikka S All you need is White -blogista jo sanoi,
että jossain vaiheessa mullakin on sinivalkoraidalliset lakanat.
Vielä mä en ole siinä pisteessä :D :D :D
Lumimarjapettymyksen jälkeenkin olen edelleen sitä mieltä,
että Marimekon lakanat ovat laadukkaita.
Jos tiedät jotkut muut lakanat, jotka ovat yhtä laadukkaita,
niin vinkkejä otetaan ilolla vastaan :)
Satiinista en kyllä jatkossa enää maksa.

Harkinnassa ovat nämä kolme:
Pitää vielä selvittää, että mitkä näistä ovat sitä mmm-puuvillaa.

TUULI
Tämä on jotenkin vähän synkkä.
Mutta tyylikäs(kö?).

Kuva: Marimekko.fi

HETKIÄ
Tämä on ehkä vähän liian kaupunkihälinämäinen.
Mutta omalla tavallaan rauhallinenkin(ko?).

Kuva: Marimekko.fi

TASARAITA
Tämä on ehkä vähän tylsä.
Mutta ihanan rauhallinen ja tyylikäs.

Kuva: Marimekko.fi
 Ja viimeisenä, mutta parhaana...

KAIVO
Kaunis.
Mutta jotenkin aika samanlainen kuin Kivet.
Mutta kaunis.

Kuva: Finnishdesignshop.fi


Mikä näistä on sinun suosikkisi?
Minkävärisissä lakanoissa sinä nukut parhaiten?

11 kommenttia:

  1. Kaivo on aina hyvä, mut toi Hetkiä vois toimia kans :) Mua harmittaa, kun meil meni samat musta-valkokivet kun teillä, ni ekassa pesussa pilalle!! Kyllä, musta väri levisi valkoiseen.. ei oo ikinä muissa Marimekoissa mennyt, tykkäsin kivistä, mut ei oo sit paljon käytetty.. tais olla joku väärä lämpötila tms.. en muista enää... harmitti silloin ja nyt, kun näin noi teidän, ni tuli vaan mieleen :) mut tosiaan, mä lähtisin tohon kaupunkifiilikseen... Mukavia syyspäiviä! :)

    -MH-

    VastaaPoista
  2. Mulla oli joskus toi kivet, ja mä en tykännyt kun niihin kerty se pöly. Niin siis meillähän ei oo kuivausrumpua, että alllekirjoitan kyllä sanomasi ihan täysin. :)
    Mä nukun tällä hetkellä Muumilakanoissa :D

    VastaaPoista
  3. -MH-: Voi miten tylsää! Kävitkö kysymässä Marimekolla, että kuinka voi niin levitä? Mä olen pessyt noi kyllä varmaan aina siinä 60C, että en tiedä, jos pesis alhaisemmassa, että kuinka kävis. Noissa on kyllä värit pysynyt tosi hyvin. Mukavia syyspäiviä teillekin! Mulla olis tässä vielä muutama viikko 'vapaata', pitäiskö nähdä vaikka kahvittelun merkeissä joku päivä?

    Senni: Juu mäkään en käyttänyt noita kovin usein ennen, kun ei ollut rumpua. Ne on kyllä niin epäsiistin näköiset, jollei pääse rumpuun. Onks sulla se Rakkausmuumi? Meidän tyttö sai ne 1-v lahjaks, mutta se on aikuisten koko ja mä olen kanssa ajatellut, että voisin lainata niitä :D

    VastaaPoista
  4. Ihana addiktio. Tasaraita voi ajatuksena olla tylsä,mutta kuulemani mukaan parempia lakanoita ei ole. Aivan fantastiset iholla. Trikoiset?
    Meillä on kaksi trikootyynyliinaa ja ne on tosi pehmoiset kyllä.

    VastaaPoista
  5. Meillä oli entisellä työpaikalla verhoina tuota Hetkiä-kangasta, ainakin verhoina olivat jokseenkin kolkon oloiset. Mä olisin ehdottomasti joko perinteisen raidan tai Kaivon kannalla :)

    <3 H

    VastaaPoista
  6. Mulla on toi Hetkiä suihkuverhona ja tykkään. Ehkä oot huomannutkin jostain mun kuvista. ;)

    Haaveilen Tuulesta, en vaan tiedä mihin sen pistäisin...

    Ja Kaivosta mulla oli Turussa päiväpeitto, muistatko? (eihän se ikinä sängyssä pedattuna ollut)

    terv. kummatäti E :P

    VastaaPoista
  7. Ei oo Rakkausmuumia, sen kyllä tahtosin, ja Ruusumuumin! Mulla on Lomamuumi. :)

    VastaaPoista
  8. kolme viimeistä on ihania, varsinkin tuo Kaivo! mulla ei oo kokemusta Marimekon lakanoista, tykkään yli kaiken Hemtexin ja H&M:n vuodevaatteista :)

    VastaaPoista
  9. Hei mun blogi hylkii mun omia kommentteja!!! Mä oon kerran tänne teille jo vastannut, höh...
    No, vastailenpa uudestaan :)

    Sokrutin: Kiva kuulla, että niitä on kehuttu. Mun pitää mennä hiplaamaan tuota trikoota (Tasaraita on puuvillatrikoota joo) Marimekolle, niin tiedän sitten, miltä se tuntuu.

    <3 H: Hetkiä on kieltämättä kolkon oloinen. Mä tykkään toteutuksesta tosi paljon, mutta kuva-aihe ei oo paras mahdollinen.

    kummatäti E :P Hetkiä suihkuverhona...Vähän kuin olis suihkussa keskellä katua? Eiks siit tuu hiukan irstas olo? :D :D Mut jos se on lakanassa, niin onks sit parempi nukkua keskellä katua...hmmmm... Kaivosta ehkä hämärä muistikuva. Mihin se päiväpeitto on joutunut?

    Senni: Rakkausmuumi on ihana, joskin kyllä huolellisen imelä. Tarttee tosissaan tykätä pinkistä, jos sitä käyttää :D Mut se vois toimia ihanasti esim. niin, että mun puolella olis Rakkausmuumi ja miehellä vaikka mustat lakanat.

    S: Varsinkin Kaivo??? Eiks sun suosikki olekaan tuo TasaRAITA? :D :D Mä olin ihan varma, että se olis sun mielestä paras. Mulla ei ole koskaan ollut Hemtexin taikka H&M:n vuodevaatteita. Pitäiskin koittaa, jos ne ovat hyvälaatuisia? Onks niillä jotain luokituksia, mitä pitäis tietää, ennen kuin hankkii sieltä? Kiitos vinkistä. Niin ja kiva, kun ehdit piipahtaa tännekin välillä :)

    VastaaPoista
  10. I'm full of surprises!!! ;D
    tuo tasaraitakin ois jees, jos raidat ois isompia. tuossa mulla vaan vilisee silmät :P
    en tiedä mistään luokituksista ja laatu riittää ainakin mulle. sen kummemmin en osaa sanoa. en halua ostaa mitään 10 vuotta kestäviä vuodevaatteita koska sit joudun oottaan ihaaaaan liian kauan et voin ostaa uusia ;)

    VastaaPoista
  11. S: Se on muuten ihan totta, että noi raidat sais olla leveämpiä. Ja toi on kyllä hyvä pointti, että sit ei saa ostaa uusia niin usein. Hmmm...täytyykin miettiä asiaa hieman tarkemmin :) Noi meidän Kivet täytti just 8 v!!! Mut niitä ei tosiaan ole kyllästymiseen saakka käytetty, kun nyt on ollut se kuivausrumpumahdollisuus vasta puolisentoista vuotta. Ja noi Lumimarjat kesti vajaan vuoden, et en ehtinyt niihinkään kyllästyä :D Mut mun täytyy kyllä koittaa H&M ja Hemtex, ehdottomasti!

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...