6.4.2011

Miks tartteis taului?

Meillä on valkoiset seinät. Ei tauluja.
Paitsi vaatehuoneen lattialla iso pino...
Aurinkoisina päivinä en kaipaa tauluja lainkaan.
Mikään taulu ei voita auringonsäteiden leikkiä seinillä.
Se on luonnon oma taulu, joka vaihtelee koko ajan.
Välillä se on kirkkaampi.
 Välillä se hiipuu.
Se vaihtelee paikkaa koko ajan.
 Siihen ei ehdi kyllästyä.
Oikeasti mä kyllä himoitsen jotain taulua...
All I ever wanted is here -blogissa törmäsin tällaiseen taiteilijaan:
Ihastuin aika kovin... <3
Esimerkiksi nämä löytäisivät paikkansa meiltä aivan taatusti!
Lumiporras - Riikka Soininen
Peili - Riikka Soininen
Up the stairs - Riikka Soininen
Minun pieni pilveni - Riikka Soininen
Mä niin tykkään näistä!
  Onko teillä tauluja seinillä?

9 kommenttia:

  1. Oi, mikä asunto teillä on, kaunis!

    Minä en malttaisi olla virittelemättä jotain valotaideteosta tuohon olkkariin. Ikkunaankin laittaisin varmaan jotain, mistä tulisi lisäsäväys valoihin ja varjoihin ;)
    Mites pilvisenä päivänä?

    Lumiportaat sopisivat teille, puhutteleva teos.
    Minun oma pilveni on mystisen kaunis.

    Entä jos maalaisit itse?

    Meillä on yksi iso öljyväriteos, miehen maalaama ja yksi seinä pikkutauluja,
    lähinnä vanhoja mustavalkoisia valokuvia.

    Voihan seinille muutakin laittaa.
    Tykkään itse edelleen omatekemistäni keraamisista kasvokuvista, valkoiset valkoisella - ja on muuten hienot profiilivarjot, kun aurinko osuu niihin sivusta.

    VastaaPoista
  2. VMS: Lumiportaat on puhutteleva! Mä ainakin jäin miettimään, että mihin portaat mahtaa johtaa...
    Mä olen vuosikausia jo haaveillut maalaavani itse. En siis osaa piirtää, mutta ehkä osaisin maalata...? En vain ole saanut hankittua tarvikkeita, enkä oikein teidä, että millä maaleilla aloittelis...apua varmaan olis saatavissa alan liikkeestä, kun vain ehtis poikkeamaan :)

    VastaaPoista
  3. Hienoja tauluja! Mä en oikein ole tauluihminen, mutta on niitä silti seinillä. Vaadin jokaiselta taululta jotain tarinaa, pelkkä sisustukseen sopiva värimaailma ei riitä.

    VastaaPoista
  4. Leena: Mä haluisin yhdistää noi molemmat. Mulla on vaatehuone pullollaan tauluja, joilla on tarinansa, mutta se toinen oleellinen elementti puuttuu: Ne ei sovi mihinkään........

    VastaaPoista
  5. Hmmm. Mahtaisitko tykätä Annette Juuselan teoksista? Niistä heleän kauniista sellaisista, joissa nais/tyttöhahmo. :)

    VastaaPoista
  6. TanjaVee: Kiitos vinkistä, pitääkin tutustua noihin, kunhan ehdin. :)

    VastaaPoista
  7. mä tykkään noista aurinkotauluista kans tosi paljon :). meilläkin näkyy niitä keväästä alkaen erilaisina.

    VastaaPoista
  8. nuo viimeiset taulut ei oo hirveesti mun makuun, sori :/. mut kerroin mielipiteeni koska sitä kysyit :)

    VastaaPoista
  9. S: Joo, saa kertoa mielipiteen. Ja etenkin, koska mä kysyin. Eikä mitään sori, ei ne mun tauluja edes ole :D :D :D Vaikka mä kyllä toivoisin, että jonain päivänä joku noista olis mun, koska mun makuun ne taas on ihan huikean hienoja. Tää on ehkä ensimmäinen kerta, kun meidän maku ei kohtaa :D

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...